Blar i Brage HiM på forfatter "Østby, May"
-
Forskningsbehov innen feltet funksjonshemming og habilitering i Møre og Romsdal: en kartlegging gjennomført av forskningsgruppen Funksjonshemming og habilitering ved Høgskolen i Molde
Østby, May; Jørgensen, Inger Marie Ulla; Bakken, Hege; Stranden, Gry Bente; Werner, Guro Fiskergård; Campbell, Cecilie; Bromstad, Thrine Nøst (Arbeidsnotat / Working paper;2016:1, Working paper, 2016) -
‘It’s my home and your work’ : the views of a filmed vignette describing a challenging everyday situation from the perspective of people with intellectual disabilities
Hellzèn, Per Ove; Haugenes, Marit; Østby, May (Peer reviewed; Journal article, 2018)Purpose: Examining everyday challenges in the interactions between people with intellectual disabilities and their staff, as seen from the user’s perspective, is an important perspective in health care research. Involving ... -
"Jeg ønsker å lese bedre!" : intensiv leseopplæring for en elev med ADHD
Østby, May; Høium, Kari; Bromstad, Thrine M. Nøst; Hurlen, Yngvar Bjarne; Brevik, Randi; Giskemo, Claus A.; Klintwall, Lars (Arbeidsnotat;2015:3, Working paper, 2015)Studien redegjør for et 10 ukers individuelt tilpasset leseopplæringsprogram, med bruk av positiv miljøtilrettelegging og systematisk lydering som metode for en 8 år gammel elev med Attention Deficit/Hyperactivity Disorder ... -
"Mulig det finnes en angreknapp?" : mestringstillit og IKT-kompetanse hos den voksne deltids vernepleierstudent
Bakken, Hege; Østby, May (Arbeidsnotat;2015:2, Working paper, 2015)Studien tar for seg en fleksibel, nettstøttet deltidsutdanning i vernepleie ved Høgskolen i Molde. De fleste studentene var over 30 år og hadde liten erfaring med IKT-verktøy. Målet med studien var å få kunnskap om ... -
Recruitment of research participants with intellectual disability in a Norwegian context - a response to Williams
Østby, May (Peer reviewed; Journal article, 2020)Williams’s paper discusses a very important topic for researchers that want to include the voices of people with intellectual disability (ID): how to get in touch with possible participants. When I was asked to give a ...